اعداد فیبوناچی و نقش آنها در ساختار موسیقی معاصر

پایان نامه
چکیده

چکیده در قطعه ی "مارپیچ" برای ارکستر، نتایج تحقیقات بخش نظری در چگونگی کاربست اعداد فیبوناچی در ساختار موسیقی معاصر، در قالب ساخت آن اثر تحقق یافته اند. در این قطعه، اعداد فیبوناچی تقریبا در تمامی ابعاد اثر موسیقی تعمیم یافته اند. این اعداد در بعد ارتفاع صوتی، ارزش های زمانی صداها، میزان ها و تقسیمات کوچکتر درون آنها، ارکستراسیون، فرم کلی قطعه و حتی تمپوی اثر نقشی اساسی و تعیین کننده دارند." سکوت چیست؟"، عنوان قطعه ی آزاد می باشد . اثری برای فلوت، گیتار، پیانو و سازهای کوبه ای که بر لبه ی صوت و صدا، بر ساختاری برآمده از ریتم طبیعی گفتار و بر بستری از سایه روشن های موسیقی ایرانی حرکت می کند. آثار تصنیف شده برای بخش عملی پایان نامه در بخش نظری تجزیه و تحلیل شده اند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تعمیم و کاربرد اعداد فیبوناچی

با توجه به کاربرد فراوان دنباله فیبوناچی در علوم مختلف از جمله ریاضیات،فیزیک و... در این پایان نامه ابتدا به بررسی اعداد فیبوناچی،لوکاس و روابط آن ها با نسبت طلایی می پردازیم، سپس با توجه به کاربرد ماتریس ها، چندجمله ای ها و دنباله های ترایبوناچی ویزگی هایی از دنباله های تعمیم یافته مرتبط با فیبوناچی تحلیل و بررسی خواهند شد.این نظریه ها برای دنباله های فیبوناچی k -مرحله ای توسعه و سرانجام کاربر...

15 صفحه اول

تجزیه های مختلط اعداد فیبوناچی و لوکاس

در این پایان نامه دنباله ای از ماتریس های سه قطری را معرفی نموده ایم. از یک طرف نشان داده ایم دنباله ی اعداد فیبوناچی و لوکاس به عنوان دترمینان هایی از ماتریس های سه قطری می توانند به ترتیب با چند جمله ای های چبیشف از نوع اول و دوم ارتباط پیدا کنند و سپس با محاسبه ی دنباله ی دترمینان چنین ماتریس هایی به صورت بازگشتی، تجزیه های محتلطی از اعداد فیبوناچی و لوکاس را بدست آوردیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023